Rovio Entertainment Oyj: Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2015A ja 2015AII

Rovio Entertainment Oyj                              Pörssitiedote                        16.8.2019 klo 10.00

Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2015A ja 2015AII

Rovio Entertainment Oyj:n vuoden 2015 optio-ohjelman optio-oikeuksilla on 5.7.2019 – 31.7.2019 välisenä aikana merkitty yhteensä 229 999 Rovion osaketta. Optio-oikeuksilla 2015A on merkitty 127 499 yhtiön uutta osaketta merkintähintaan 2,76 euroa ja optio-oikeuksilla 2015AII 102 500 yhtiön uutta osaketta merkintähintaan 3,00 euroa. Optio-oikeuksilla tehtyjen merkintöjen merkintähinta, yhteensä 659 397,24 euroa, kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Merkintöjen pohjalta Rovio Entertainment Oyj:n osakkeiden lukumäärä nousee 81 268 111 osakkeeseen.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 16.8.2019. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:ssä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 19.8.2019 alkaen.

Rene Lindell, talousjohtaja, Rovio Entertainment Oyj
rene.lindell@rovio.com

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on jo tähän mennessä ladattu 4,5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, joka oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa, ja jonka jatko-osan, Angry Birds -elokuva 2:n, maailmanlaajuinen elokuvateatterijulkaisu on aloitettu elokuussa 2019. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)