Rovio Entertainment Oyj: Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2015A

Rovio Entertainment Oyj                     Pörssitiedote                    15.8.2018 klo 11:00

Osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2015A

Rovio Entertainment Oyj:n vuoden 2015 optio-ohjelman optio-oikeuksilla 2015A on 4.5.2018 - 26.7.2018 välisenä aikana merkitty yhteensä 46 500 Rovion uutta osaketta merkintähintaan 2,85 euroa. Optio-oikeuksilla tehtyjen merkintöjen merkintähinta, yhteensä 132 525,00 euroa, kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Merkintöjen pohjalta Rovio Entertainment Oyj:n osakkeiden lukumäärä nousee 79 447 542 osakkeeseen.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 15.8.2018. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:ssä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 16.8.2018 alkaen.

Mikko Setälä
Johtaja, sijoittajasuhteet

Lakiasiainjohtaja Minna Raitanen, Rovio Entertainment Oyj, puh. 0207 888 300 (vaihde)

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 4 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin brändi lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erinäisiin viihde ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds- elokuvan, mikä oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa ja jonka jatko-osa on tuotantovaiheessa. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)