Rovio Entertainment Oyj hakee optio-oikeuksien 2015A ja 2015AII listausta

Rovio Entertainment Oyj                          Pörssitiedote                                  28.2.2019 klo 16.00

Rovio Entertainment Oyj hakee optio-oikeuksien 2015A ja 2015AII listausta

Rovio Entertainment Oyj hakee vuoden 2015 optio-ohjelman A ja AII-sarjan optio-oikeuksia julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n (First North) pörssilistalle 5.3.2019 alkaen.

Vuoden 2015 optio-ohjelman A-sarjan optio-oikeuksia on tällä hetkellä yhteensä 1.699.500 kappaletta ja AII-sarjan optio-oikeuksia yhteensä 710.000 kappaletta, joista kukin oikeuttaa merkitsemään yhden (1) Rovio Entertainment Oyj:n uuden osakkeen. 2015A-sarjan optio-oikeuksista 268.000 kappaletta ja 2015AII -sarjan optio-oikeuksista 326.500 kappaletta on Rovio Entertainment Oyj:n hallussa.

Tämänhetkinen osakkeen merkintähinta 2015A-sarjan optio-oikeuksilla on 2,85 euroa osakkeelta. Osakkeen merkintähinta 2015AII -sarjan optio-oikeuksilla on 3,00 euroa osakkeelta. Optio-oikeudella 2015A merkittävän osakkeen hintaa on alennettu optio-ohjelman ehtojen mukaisesti ennen osakemerkintää päätettyjen osinkojen määrällä kunkin osingonjaon täsmäytyspäivänä. Osakkeen merkintähinta on kuitenkin aina vähintään 0,01 euroa. Varojenjaon oikaisu ei kuitenkaan koske Hallituksen päättämää optio-oikeuksien alalajia 2015AII.

Osakkeiden merkintäaika A- ja AII-sarjan optio-oikeuksilla alkoi optio-ohjelman ehtojen mukaisesti 1.8.2017. Osakkeiden merkintäaika optio-oikeuksilla 2015A ja 2015AII päättyy 31.7.2019. Optio-oikeudet 2015A ja 2015AII ovat vapaasti luovutettavissa. Optio-oikeuksien haltija voi merkintäaikana käyttää optio-oikeudet osakkeiden merkintään antamalla merkintä- ja maksuohjeet omalle tilinhoitajalleen. Optio-oikeuksilla 2015A ja 2015AII merkityt uudet osakkeet haetaan listattavaksi Nasdaq Helsingin päälistalle yhtiön vanhojen osakkeiden lisäerinä osakepääoman korotuksen tultua rekisteröidyksi.

Optio-oikeuksien 2015 myöntämisen perustelut ja alkuperäiset keskeiset ehdot on julkistettu listautumisesitteessä 15.9.2017. Optio-ohjelman 2015 ehdot sekä optio-oikeuksilla tehtävien osakemerkintöjen hyväksymisaikataulu ovat nähtävillä yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.rovio.com.

Rovio Entertainment Oyj

Rene Lindell, Talousjohtaja
rene.lindell@rovio.com
+358 207 888 300 (vaihde)